“Nie wykluczaj”. Wystawa najlepszych kampanii społecznych z całego świata
Od poniedziałku (16.11) na rynku Manufaktury będzie można oglądać wystawę “Nie wykluczaj”, przygotowaną przez Centrum Dialogu im. M. Edelmana w Łodzi. Goście Manufaktury obejrzą najlepsze kampanie społeczne z całego świata z ostatniej dekady.
– Przekrój pokazywanych materiałów jest bardzo szeroki. Przedstawimy kampanie społeczne dotykające różnych aspektów wykluczenia społecznego ze względu na płeć, narodowość, wyznanie, orientację seksualną oraz niepełnosprawność czy chorobę tłumaczy Eliza Gaust z Centrum Dialogu im. M. Edelmana, współorganizatorka wystawy. – Kampanie społeczne przede wszystkim generują spójny przekaz, że wszyscy, mimo różnic, jesteśmy równi i zasługujemy na te same prawa. Znakomicie pokazuje to choćby kanadyjska kampania Tylko pranie powinno być segregowane ze względu na kolor, którą zobaczymy w Manufakturze.
Wystawa prezentowana jest w ramach wydarzenia STEREO/TYPY, którego organizatorem jest Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi.
STEREO/TYPY to pierwsza edycja kulturalno-edukacyjnego projektu, na który, poza wystawą, składają się: pokaz filmów z kampanii społecznych udostępnionych przez Against Gravity oraz Żywa Biblioteka. Wszystko to w ramach Międzynarodowego Dnia Tolerancji, który obchodzony jest 16 listopada.
Wystawę będzie można oglądać do 29 listopada.