Organizacja ruchu i komunikacji miejskiej na trasie W-Z w Łodzi [MAPY]
Trasa W-Z w Łodzi ma być oddana do użytku w sobotę, 31 października. Wtedy też zmieni się układ komunikacyjny, nowymi trasami pojadą autobusy i tramwaje. Oto zestaw map, które powinny pomóc w odnalezieniu się w tej nowej sytuacji.
![Organizacja ruchu i komunikacji miejskiej na trasie W-Z w Łodzi [MAPY] 1 19129 e74d3ec8719fc4ab02d59699015f995b](/wp-content/archiwum/files/19129-e74d3ec8719fc4ab02d59699015f995b.jpg)
Kliknij i pobierz grafikę w dużej rozdzielczości:
Na całej długości trasy W-Z będziemy mogli skorzystać z linii nr. 10, która połączy pętle przy ul. Wyszyńskiego z pętlą Olechów. Linia 10 ma kursować w godzinach szczytu z 6-minutową częstotliwością.
Z Retkini do centrum będzie można również dojechać tramwajami linii 12 i 12A, które połączą Retkinię z ul. Narutowicza i kampusem Uniwersytetu Łódzkiego.
Linia 14 wzmocni połączenie Teofilowa z Dworcem Łódź-Kaliska i skomunikuje to osiedle przez Trasę WZ z Dąbrową.
Linia 8 z pętli Chochoła dojedzie do pętli Lodowa, co pozwoli na połączenie osiedla Widzew Zachód oraz zapewni bezpośredni transport do Centrum.
Linie 9 i 9A od “skrzyżowania marszałków” dojadą do pętli Augustów, co pozwoli skomunikować bezpośrednio Widzew z ul. Narutowicza.
Linia 3 przedłuży swój bieg na Janów i dojedzie do pętli Olechów. Wraz z linią 10 obsłużą zupełnie nowy odcinek linii, a pasażerom ze strefy przemysłowej na Olechowie pozwoli dotrzeć w okolice pl. Niepodległości i do północnej cześć miasta.
Przy Centralu na wspólnym przystanku Piotrkowska-Centrum spotka się dziesięćlinii tramwajowych (1, 2, 3, 6, 8, 10, 11, 14, 16, 16A) kursujących na Trasie WZ i na ŁTR. Pozwoli to na łatwą przesiadkę w każdą stronę miasta w jednym miejscu w samym sercu Łodzi.
Przypominamy, że uruchomiony tu zostanie drugi odcinek zupełnie nowego torowiska na ul. Piotrkowskiej od Centralu do ul. Żwirki. Tory na al. Kościuszki (na południe od al. Mickiewicza) i na ul. Żwirki przydadzą się już tylko w razie awaryjnych objazdów.
Przebieg linii autobusowych na Retkini i Widzewie również ulegnie drobnym korektom, tak by obsłużyły osiedla, po których nie jeździ tramwaj, i dowiozły pasażerów do węzłów przesiadkowych.