Ulica Piotrkowska. Chcą ujednolicenia witryn sklepowych
Władze Łodzi w porozumieniu z Miejskim Konserwatorem Zabytków chcą ujednolicić wygląd witryn sklepowych na ulicy Piotrkowskiej. Chodzi o to, żeby okna wystawowe nie raziły przechodniów dużymi, jaskrawymi reklamami.

Witryny powinny być zaaranżowane tak, aby pasowały do charakteru ulicy. – Chcemy by najemcy spojrzeli trochę inaczej na naszą ulicę. Ale by też zechcieli spojrzeć trochę inaczej na narzędzia reklamowe w postaci tej witryny, która ma przemawiać do przechodniów, zachęcać do wejścia, a nie tylko kusić jakąś feerią kolorów zupełnie nie związaną z ulicą Piotrkowską – mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.
Prawo pozwala nakładać kary na najemców lokali w budynkach zabytkowych. Miasto jednak chce przede wszystkim zachęcić do zmian, a nie straszyć. – Te egzekucje wynikające z przepisów prawa są dla nas ostatecznością – mówi Kamila Kwiecińska-Trzewikowska, Miejski Konserwator Zabytków w Łodzi. I dodaje: – Organizowaliśmy projekt, gdzie dziesięciu najemców mogło mieć wykonany profesjonalnie projekt witryny. Zachęcaliśmy też absolwentki łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, które pomagały bezkosztowo w aranżacji witryn. Chcemy prowadzić szerokie działania z tym związane.
W biurze Miejskiego Konserwatora Zabytków została przygotowana specjalna ulotka, która informuje właścicieli sklepów i punktów usługowych na Piotrkowskiej, jak wygląda estetyczna witryna.