Rozliczenia kolejowych projektów unijnych. “Warto przyśpieszyć”
Polska powinna przyśpieszyć zamykanie i rozliczanie projektów w infrastrukturę kolejową. W naszym kraju przedsięwzięcia te najsłabiej wykorzystują środki unijne.

Przykładem kłopotów z inwestycjami kolejowymi może być budowa dworca Łódź Fabryczna, który ma prawie roczne opóźnienie, a jest finansowany w ramach zamykanej właśnie perspektywy. Co prawda Komisja Europejska nie widzi na razie projektów, które są krytycznie zagrożone, ale trzeba się pośpieszyć. – Warto przyśpieszyć, nie tylko czasowo ale i jakościowo. Tak, żeby wszystko odbyło się jeszcze w normach. Także warto się teraz skoncentrowanie brać do roboty, żeby wszystko miękkim lądowaniem załatwić – przekonujeJakub Adamowicz, rzecznik KE ds. transportu i polityki regionalnej.
Dworzec Łódź Fabryczna ma być ukończony pod koniec przyszłorocznych wakacji. Według pierwotnych planów, pasażerowie mieli z niego korzystać w tym roku.
