Rzeczowo i atrakcyjnie. Warsztaty z promocji placówek kultury w Radomsku
Pracownicy instytucji kultury z Radomska uczą się, w jaki sposób przygotowywać informacje, aby zainteresować nimi dziennikarzy oraz mieszkańców i zachęcić do odwiedzenia tych placówek. Warsztaty pod hasłem Kultura mediów, organizowane są przez Łódzki Dom Kultury.

Jeden z prowadzących zajęcia, publicysta Błażej Torańskiwyjaśnia, że strony instytucji kultury zazwyczaj są nienowoczesne i mało atrakcyjne.- Uważam, że strony szkół, bibliotek, muzeów, urzędów miast czy domów kultury są sztywne. One niby wychodzą z tej sztywności , ale dzieje się to bardzo powoli. Mogłyby przecież być multimedialne i atrakcyjne dla mieszkańców.A jeśli nawet młodzi ludzie wyjeżdżają za granicę do pracy, to nadal interesuje ich życie miasta – przekonuje.
Pracownik Miejskiego Domu Kultury w Radomsku Marta Renik mówi, że tego typu zajęcia są bardzo potrzebne.- My, jako pracownicy domu kultury mamy możliwość poznawania nowych form dziennikarskich i reklamowych, żeby docierać do coraz większej grupy odbiorców, poza tym dziennikarze chętniej będą publikowali nasze informacje, podane w atrakcyjniejszej formie – podkreśla.
Błażej Torański podkreśla, że portale placówek kultury sąnieatrakcyjne, przez co nie spełniają swojej roli. Posłuchaj:
Nazwa | Plik | Autor |
Kulturalne szkolenie w Radomsku | audio (m4a) audio (oga) |
Projektowi Kultura mediów patronuje Radio Łódź.