Spotkania promocyjne i wymiana doświadczeń. Łódzki tydzień na Expo
W Pawilonie Polskim na EXPO 2015 w Mediolanie rozpoczął się tydzień promujący Łódź. Odwiedzający będą mogli zapoznać się m.in. z tematami dotyczącymi rewitalizacji Łodzi oraz przemysłów kreatywnych.

– To szansa na promocję Łodzi na szeroką skalę – mówi Maciej Riemer z zespołu ds. EXPO w łódzkim magistracie. – Temu służy wystawa w pawilonie, warsztaty na temat rewitalizacji, mural, który jest malowany przed pawilonem i happeningi w Mediolanie pod hasłem “Droga do Łodzi”. Drugim celem jest zbieranie doświadczeń na temat organizacji Expo a trzecim celem jest promocja naszej kandydatury na arenie międzynarodowej ispotkania bilateralne, jakie będą odbywały władze miasta z poszczególnymi państwami. Tych spotkań będzie prawie pięćdziesiąt- wyjaśnia Riemer.
Pawilon Łódzki kosztował 700 tys zł, ale dwie trzecie tych kosztów pokrywa rząd,dodajewiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Łodzi Paweł Bliźniuk. – Przy niewielkim wkładzie 1/3 kosztów, mamy gigantyczny ekwiwalent promocyjny. Szacujemy, że około 100 tysięcy odwiedzających wystawę w Mediolanie, zajrzy do naszego pawilonu, dodajmy jeszcze spotkania z przedstawicielami innych państw, to jest genialna szansa na promowanie Łodzi – przekonuje Bliźniuk.
EXPO w Mediolanie odwiedzi prezydent Łodzi Hanna Zdanowska, trzech wiceprezydentów, pięciu radnych Rady Miejskiej w Łodzi oraz blisko dwudziestu przedstawicieli łódzkiego obszaru metropolitalnego.
Możliwe, że wystawę dotyczącą Łodzi będzie można oglądać nawet przez dwa tygodnie, a nie, jak pierwotnie zakładano, do najbliższej niedzieli. Wczoraj Polski Pawilon na EXPO w Mediolanie odwiedziło 14 tysięcy osób.
Łódź ubiega się o organizację EXPO w 2022 r. Głosowanie w tej sprawie odbędzie się w 2017 r.