Budowa tunelu pod Łodzią ruszy w 2018 roku
Padły daty dotyczące budowy tunelu pod Łodzią. Inwestycja ma rozpocząć się za dwa lata.

Komisja Europejska chce, aby dworzec Łódź Fabryczna był pierwszym etapem inwestycji zawierającej w sobie również budowę tunelu średnicowego pod Łodzią. Takie jest stanowisko w sprawie współfinansowania z unijnych środków.
Komitet, któryczuwa nad wykonalnością prac stworzył harmonogram. – Zakłada on, że przetarg na projekt i realizację ma być ogłoszony w połowie 2016 roku, natomiast w 2018 roku ma rozpocząć się budowa tunelu średnicowego pod Łodzią. Całość ma być gotowa na początku 2023 roku – mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.
Harmonogram został przyjęty m.in. przez ekspertów z PKP PLK i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.
W ramach inwestycji ma powstać przystanek Centrum/Zielona. Jego lokalizacja została wzięta pod uwagę przy sporządzaniu studium wykonalności tunelu. – Przystanek powstanie, bo będzie uwzględniony w projekcie, tak samo jak stacja przy ulicy Ogrodowej. Przystanek przy Zielonej i Kościuszkibędzie ważnym punktem na mapie miasta. Tam przecież można przesiąść się do tramwajumetropolitalnego, poza tym mamy w pobliżuulicę Piotrowską czy rynek. To wygoda dla pasażerów, którzy korzystają z lokalnej komunikacji. W sumie może to być nawetkilkanaście tysięcy osób w ciągu doby – dodaje marszałek.
Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią ma być finansowana z pieniędzy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Funduszu Kolejowego. Koszt inwestycji to 2,8 mld złotych.