Kampania “Stop kieszonkowcom” podsumowana
Spadła liczba kradzieży w środkach komunikacji miejskiej. To efekt kampanii “Stop kieszonkowcom”, przygotowanej wspólnie przez MPK i łódzką policję.
Ten artykułmożesz również przeczytać wmobilnej aplikacji Radia Łódź. Kliknij i dowiedz się więcej.
Zbigniew Papierski, prezes MPK przypomniał, że kampania rozpoczęła się w październiku 2014 roku, a jej elementem były plakaty, piktogramy i komunikaty głosowe w tramwajach i autobusach:Akcja będzie wznowiona po wakacjach – wyjaśnia Papierski – bo bezpieczeństwo pasażerów jest kwestią kluczową.
Każdy z pasażerów powinien jednak pamiętać o kilku praktycznych zasadach, przypominaAdam Kolasa z łódzkiej policji:
– Nie trzymać pieniędzy w jednym miejscu, większe kwoty i kosztowności rozdzielać;
– Pilnować, żeby telefony komórkowe nie wystawały z naszych toreb i kieszeni;
– Pamiętać, żebykluczy od mieszkania nie trzymać razem z dokumentami z adresem, bo wówczas zostaniemy okradzeni zanim zdążymy dojechać.
Za kradzież rzeczy o wartości powyżej 420 zł grozi do pięciu lat pozbawienia wolności.