Sztuką uliczną zdobyć Mediolan
Na przełomie września i października w Mediolanie trwać będzie łódzki tydzień. Wypromujemy nasze miasto przede wszystkim poprzez Street-Art i multimedialne prezentacje.
Ten artykułmożesz również przeczytać wmobilnej aplikacji Radia Łódź. Kliknij i dowiedz się więcej.
Wiemy już na pewno, że przygotujemy multimedialną prezentację miasta, na terenie targów powstanie łódzki mural, a w mieście odbędą się happeningi łódzkich artystów. Łódź podczas światowej wystawy Expo w Mediolanie będzie promowała się głównie przez sztukę uliczną, między innymi murale. Koncepcję zaaranżowania polskiego pawilonu w czasie tygodnia poświęconego Łodzi przygotowała firma Nizio Design która wcześniej zrealizowała podobne projekty między innymi dla Muzeum Powstania Warszawskiego, czy dla Muzeum Historii Żydów Polskich. Jak mówi Mirosław Nizio dzięki sztuce ulicznej uda się pokazać wyjątkowość miasta. Jak wyjaśnia: Street-art to swoista narracja łącząca – przeszłość, teraźniejszość i przyszłość.
Jak mówi prezydent Łodzi Hanna Zdanowska Łódź będzie prezentowała się nie tylko na terenie Expo, ale również w samym Mediolanie. Artyści będą wychodzić do mieszkańców Mediolanu i zachęcać do odwiedzania Łodzi.
Łódzki tydzień w polskim pawilonie na światowej wystawie Expo w Mediolanie zaplanowano na wrzesień. Łódź będzie jedynym polskim miastem, które będzie miało szansę się tam promować. Całość ma kosztować 600 tysięcy złotych. Sama koncepcja kosztowała 90 tysięcy.