Budowa Dworca Fabrycznego opóźniona
Będzie nowy termin zakończenia budowy Dworca Łódź Fabryczna. Jak nieoficjalnie dowiedziało się Radio Łódź, inwestycja ma zakończyć się w sierpniu 2016 roku.

Ten artykułmożesz również przeczytać wmobilnej aplikacji Radia Łódź. Kliknij i dowiedz się więcej.
BUDOWA DWORCA OPÓŹNIONA
Grzegorz Nita, dyrektor ZarząduDróg i Transportu w Łodziprzyznał, żebędzie nowy aneks do umowy z wykonawcą. Rozmowyw tej sprawie są już w końcowej fazie.
Nie chciał jednak powiedzieć, jaki termin zostanie zapisany w aneksie: – Nie powiem publicznie jaki to jest termin, bo trwają negocjacje. Nie chcę rozmawiać z wykonawcą poprzez media. Nie wiem, kiedy zakończą się rozmowy i kiedy dojdziemy do porozumienia – wyjaśniał.
Opóźnienia będą też dotyczyć przebudowy dróg wokół dworca. Zdaniem dyrektora Nity przyczyn jest kilka. Między innymi problemy z przekazaniem terenu przez firmę Enkev pod budowę ulicy Nowotargowej:- Brak tego terenu miał wpływ nie tylko na samą ulicę Nowotargową. W zakresie prac do wykonania na tym terenie jest część ramp zjazdowych i wyjazdowych do podziemnych parkingów, dworca autobusowego oraz część prac obok wiaduktu na Tramwajowej.
Dyrektor Grzegorz Nita przyznał również, że miasto stara się o wydłużenie okresu rozliczenia z Unią Europejską tej części inwestycji. Trwają już rozmowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Jak podaje ZDiT, prace przy budowie Dworca Łódź Fabryczna są wykonane w 75 procentach.
Tak wyglądał pierwotny harmonogram prac:
- 2011 – ogrodzenie i modernizacja placu budowy, prace rozbiórkowe
- 2012 – demontaż linii kolejowych, przeniesienie sieci podziemnych, prace ziemne przy wykopie pod stację i tunel, umacnianie ścian wykopu
- 2013 – prace konstrukcyjne podziemnej stacji i tunelu, prace drogowe
- 2014 – budowa stacji kolejowej i dworca, budowa węzła komunikacji miejskiej
- 2015 – prace wykończeniowe, otwarcie dworca
ZAKRES PRAC
Dworzec Łódź Fabryczna to kluczowy element powstającego Nowego Centrum Łodzi. Pod powierzchnią znajdą się tory kolejowe, cztery perony i osiem torów. Docelowo ma powstać tunel dla pociągów.
Długość budynku dworca wyniesie 350 metrów, a szerokość 85 metrów. Ruch pasażerski ma zwiększyć się, a dworzec będzie mógł odprawić nawet do 200 tysięcy pasażerów dziennie.
Będzie to część multimodalnego węzła komunikacyjnego, który w centrum miasta połączy kolei aglomeracyjną, autobusową komunikację dalekobieżną, komunikację miejską oraz transport samochodowy.
W ramach inwestycji powstają m.in. podziemne parkingi dla samochodów i rowerów oraz dworzec autobusowy.
Dojazd do dworca możliwy będzie ulicami P.O.W, Składową i Węglową. Od północy powstanie dojazdowa droga do stacji poprowadzona po śladzie ulic Składowej, Węglowej i POW pomiędzy ulicą Kilińskiego i projektowanym przedłużeniem ulicy Uniwersyteckiej. Powstaną również nowe przystanki i trasy tramwajowe.
Spot z 2013 roku, promujący inwestycję:
Z kolei dzisiaj nafanpage “Łódź” pojawił się wpis dotyczący budowy dworca wraz z kolejnym spotem:
