Wartoprzeczytać
Ruszył nabór na “Wspólny projekt” – konkurs Muzeum Sztuki
“Wspólny projekt” to konkurs organizowany przez Muzeum Sztuki i Fundację Sztuki Polskiej ING, skierowany do artystów, którzy nie ukończyli 30 roku życia. Hasłem tegorocznej edycji jest “intymność”.
Proponowane projekty mogą odnosić się do kontekstu osobistego, globalnego czy wspólnotowego i sytuować się zarówno w obszarze sztuki, jak i na jej marginesach. Formuła konkursu jest otwarta – można wykorzystać dowolne media, w tym działania performatywne i badawcze.
W konkursie mogą brać udział pojedyncze osoby lub zespoły. Organizatorzy na zgłoszenia czekają do 21 marca. Należy przesłać komplet materiałów za pośrednictwem ogólnodostępnych serwerów do transferu plików na adres Katarzyny Słobody, k.sloboda@msl.org.pl.
Szczegóły oraz regulamin konkursu dostępne są na stronach: www.msl.org.pl oraz ingart.pl.
“Wspólny projekt” to cykliczny konkurs realizowany przez Muzeum Sztuki w Łodzi i Fundację Sztuki Polskiej ING, którego pierwsza edycja miała miejsce w 2013 roku. Organizatorzy kładą nacisk nie tylko na efekt (wystawę, publikację, itp.), ale przede wszystkim na proces realizacji projektu młodego artysty w ścisłej współpracy z obiema instytucjami.
Harmonogram:
– przesłanie zgłoszenia na konkurs – do 21 marca 2014
– ogłoszenie wyników konkursu – początek kwietnia 2014
– realizacja projektu – od kwietnia do listopada 2014
Pojęcie “intymność” pochodzi od łacińskiego słowa “intimus”, czyli “wewnętrzny, najgłębszy” (w przenośni: “najtajniejszy, najskrytszy”). Intymność jednak to nie tylko to, co skrywane wewnątrz nas samych, ale rodzaj dyskretnej relacji ze światem zewnętrznym. W praktyce artystycznej rozumiemy ją jako związek artysty z materią, tworzywem i treścią sztuki. Proponowane projekty mogą więc odnosić się do kontekstu osobistego, globalnego czy wspólnotowego i sytuować zarówno w obszarze, jak i na marginesach sztuki. Oczekujemy propozycji realizowanych zarówno w formie instalacji, działań performatywnych, badawczych, audialnych czy filmowych, jak i w klasycznych mediach.