Ruszył nabór na “Wspólny projekt” – konkurs Muzeum Sztuki
“Wspólny projekt” to konkurs organizowany przez Muzeum Sztuki i Fundację Sztuki Polskiej ING, skierowany do artystów, którzy nie ukończyli 30 roku życia. Hasłem tegorocznej edycji jest “intymność”.

Proponowane projekty mogą odnosić się do kontekstu osobistego, globalnego czy wspólnotowego i sytuować się zarówno w obszarze sztuki, jak i na jej marginesach. Formuła konkursu jest otwarta – można wykorzystać dowolne media, w tym działania performatywne i badawcze.
W konkursie mogą brać udział pojedyncze osoby lub zespoły. Organizatorzy na zgłoszenia czekają do 21 marca. Należy przesłać komplet materiałów za pośrednictwem ogólnodostępnych serwerów do transferu plików na adres Katarzyny Słobody, [email protected].
Szczegóły oraz regulamin konkursu dostępne są na stronach: www.msl.org.pl oraz ingart.pl.
“Wspólny projekt” to cykliczny konkurs realizowany przez Muzeum Sztuki w Łodzi i Fundację Sztuki Polskiej ING, którego pierwsza edycja miała miejsce w 2013 roku. Organizatorzy kładą nacisk nie tylko na efekt (wystawę, publikację, itp.), ale przede wszystkim na proces realizacji projektu młodego artysty w ścisłej współpracy z obiema instytucjami.
Harmonogram:
– przesłanie zgłoszenia na konkurs – do 21 marca 2014
– ogłoszenie wyników konkursu – początek kwietnia 2014
– realizacja projektu – od kwietnia do listopada 2014
Pojęcie “intymność” pochodzi od łacińskiego słowa “intimus”, czyli “wewnętrzny, najgłębszy” (w przenośni: “najtajniejszy, najskrytszy”). Intymność jednak to nie tylko to, co skrywane wewnątrz nas samych, ale rodzaj dyskretnej relacji ze światem zewnętrznym. W praktyce artystycznej rozumiemy ją jako związek artysty z materią, tworzywem i treścią sztuki. Proponowane projekty mogą więc odnosić się do kontekstu osobistego, globalnego czy wspólnotowego i sytuować zarówno w obszarze, jak i na marginesach sztuki. Oczekujemy propozycji realizowanych zarówno w formie instalacji, działań performatywnych, badawczych, audialnych czy filmowych, jak i w klasycznych mediach.