Nowe przystanki ŁKA
Czternaście nowych bądź zmodernizowanych przystanków powstało już w ramach projektu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Perony są gruntownie przebudowywane i zdaniem ŁKA, przypadną do gustu pasażerom. Przede wszystkim jednak kolej połączy miasta naszego regionu. – Przystanki te zyskały na wyglądzie, a także wprowadziły nową jakość w sieć kolejową województwa – mówi Andrzej Wasilewski, prezes ŁKA. – Dodatkowo Łódzka Kolej Aglomeracyjna oprócz linii Łódź Kaliska – Sieradz, Łódź Kaliska – Łowicz, Łódź Kaliska Kutno, Łódź Fabryczna – Koluszki, będzie obsługiwała też linie od Łodzi Kaliskiej do stacji Łódź Widzew. Zarówno przez Łódź Chojny jak i Radogoszcz i Zgierz – tłumaczy.
Na przystankach zastosowano wiele udogodnień dla pasażerów, między innymi podwyższono perony o 25 centymetrów. – Na stacjach perony mają długość dwieście metrów. Na przystankach osobowych perony mają sto pięćdziesiąt metrów. Jest to długość wystarczająca dla obsługi różnego typu taboru, który będzie poruszał się po torach. Na wszystkich przystankach przebudowanych, bądź nowo wybudowanych, wiaty peronowe są w barwach województwa łódzkiego – opowiada Jerzy Szklarek, inżynier kontraktu.
Trwa produkcja taboru dla ŁKA. Pierwsze pociągi przemierzą trasę 15 czerwca.