Paweł Kowalski: Muszą wpłynąć na emocje wyborców
– Przed druga turą wyborów prezydenckich obaj kandydaci będą odwoływać się do emocji wyborców – uważa dr Paweł Kowalski z Pracowni Marketingu Politycznego Uniwersytetu Łódzkiego. Jego zdaniem taki sposób prowadzenia kampanii jest jedną z ważniejszych przyczyn zwycięstwa Andrzeja Dudy w pierwszej turze.
Paweł Kowalski: – Kampania zawsze toczy się w dwóch wymiarach, czyli na płaszczyźnie racji i argumentów oraz na płaszczyźnie emocjonalnej i symbolicznej. W moim przekonaniu tej drugiej płaszczyzny zabrakło w kampanii prezydenta Komorowskiego. On oczywiście mówił racjonalnie, dlaczego powinniśmy na niego głosować, ale było to takie lekkie, neutralne, nie wzbudzało emocji.
Według gościa Rozmowy Dnia, druga część kampanii wyborczej będzie ostrzejsza niż pierwsza. O zwycięstwie może przesądzić niewielka liczba głosów. – Jeżeli chcemy pozyskać nowych wyborców to musimy wpłynąć na ich emocje. Bo co do takich racji logicznych jak kontynuacja, bezpieczeństwo, et cetera, ci wyborcy, którzy już mieli zagłosować i są podatni na takie argumenty racjonalne,zrobili to. W tej chwili sztaby muszą jak gdyby ich utrzymać, tak by oni chcieli pójść w drugiej turze – tłumaczydr Paweł Kowalski.
Według oficjalnych już wyników wyborów prezydenckich pierwszą turę wygrywa Andrzej Duda. Bronisław Komorowski przegrywa niespełna jednym punktem procentowym.
Posłuchaj Rozmowy Dnia i dowiedz się więcej:
Nazwa | Plik | Autor |
– brak tytułu – | audio (m4a) audio (oga) |