Zbigniew Papierski: Autobusy elektryczne w Łodzi
Łódzkie MPK zastanawia się nad zakupem elektrycznych autobusów. Jak mówi prezes spółki Zbigniew Papierski, pod uwagę brane są dwa rozwiązania stosowane w Warszawie i w Krakowie.

W pierwszej opcji pojazdy wyposażane są w duże baterie, w drugiej w pantografy. – Krakowskie autobusy elektryczne trochę wyglądają jak trolejbus, bo mają pantograf. Ale ten pantograf jest używany wyłącznie na krańcówkach, jest trochę mniejsza bateria, a przez to większa pojemność autobusu. Mniej kilogramów do wożenia, więc zużywa mniej energii – tłumaczyZbigniew Papierski, prezes MPK Łódź.
Wadą warszawskich autobusów jest jednak to, że mogą zabierać mniej pasażerów, a krakowskich, ze muszą dojechać na krańcówkę, by doładować baterię. Dlatego wybór nie będzie łatwy. – Dziś autobus elektryczny to przede wszystkim bariera ekonomiczna i techniczna. Jest on praktycznie dwukrotnie droższy od konwencjonalnego autobusu, a bariera techniczna to właśnie jego masa – wyjaśnia Papierski.
Pieniądze na zakup elektrycznych autobusów MPK Łódź chce pozyskać z unijnych programów.
Posłuchaj Rozmowy Dnia i dowiedz się więcej:
Nazwa | Plik | Autor |
– brak tytułu – | audio (m4a) audio (oga) |