Wymiana opon na letnie. “Warto poczekać”
Z wymianą opon na letnie nie warto spieszyć się. Przekonali się o tym zapewne ci kierowcy, którzy na święta wyruszyli na letnim już ogumieniu i mieli problemy na śliskich i ośnieżonych drogach.

Ten artykułmożesz również przeczytać wmobilnej aplikacji Radia Łódź. Kliknij i dowiedz się więcej.
– Na rozstanie się z “zimówkami warto poczekać na długotrwałe ocieplenie – radzi Jan Przybysz, właściciel warsztatu samochodowego.
Jazda na oponach zimowych w nieco cieplejsze dni nie wpłynie drastycznie na ich zużycie, a może uchronić przed niebezpieczeństwem przy porannej gołoledzi i niespodziewanymi opadami śniegu. Jeśli jednak przez dłuższy czas temperatura w nocy utrzymuje się powyżej 4-6 stopni Celsjusza, a średniodobowa temperatura powietrza wynosi ponad 7 stopni warto wyposażyć auto w opony letnie.
Jan Przybysz tłumaczy, że “zimówki” w wysokich temperaturach stają się zbyt miękkie, szybciej się zużywają i gorzej hamują. Opony zimowe i letnie zawierają całkiem inne mieszanki gumy, przystosowane do innych warunków i temperatur.
Od właściwego doboru opon zależy nie tylko komfort jazdy, ale przede wszystkim bezpieczeństwo na drodze.
/IAR
Wartoprzeczytać
Wymiana opon na letnie. “Warto poczekać”
Z wymianą opon na letnie nie warto spieszyć się. Przekonali się o tym zapewne ci kierowcy, którzy na święta wyruszyli na letnim już ogumieniu i mieli problemy na śliskich i ośnieżonych drogach.

Ten artykułmożesz również przeczytać wmobilnej aplikacji Radia Łódź. Kliknij i dowiedz się więcej.
– Na rozstanie się z “zimówkami warto poczekać na długotrwałe ocieplenie – radzi Jan Przybysz, właściciel warsztatu samochodowego.
Jazda na oponach zimowych w nieco cieplejsze dni nie wpłynie drastycznie na ich zużycie, a może uchronić przed niebezpieczeństwem przy porannej gołoledzi i niespodziewanymi opadami śniegu. Jeśli jednak przez dłuższy czas temperatura w nocy utrzymuje się powyżej 4-6 stopni Celsjusza, a średniodobowa temperatura powietrza wynosi ponad 7 stopni warto wyposażyć auto w opony letnie.
Jan Przybysz tłumaczy, że “zimówki” w wysokich temperaturach stają się zbyt miękkie, szybciej się zużywają i gorzej hamują. Opony zimowe i letnie zawierają całkiem inne mieszanki gumy, przystosowane do innych warunków i temperatur.
Od właściwego doboru opon zależy nie tylko komfort jazdy, ale przede wszystkim bezpieczeństwo na drodze.
/IAR