Pierwsze tory na nowym dworcu Łódź Fabryczna
W tunelu prowadzącym do budowanego Dworca Łódź Fabryczna są już tory. W hali dworcowej na poziomie -16 metrów trwa budowa czterech peronów.
Ten artykułmożesz również przeczytać wmobilnej aplikacji Radia Łódź. Kliknij i dowiedz się więcej.
Według harmonogramu, prace powinny zakończyć się 30 września. Jest to jednak mało prawdopodobne.
Maciej Dutkiewicz z PKP PLK mówi, że pociągi testowe powinny wjechać na dworzec pod koniec roku: – Następnie rozpoczną się testy diagnostyki urządzeń sterowana ruchem i związanych z bezpieczeństwem. Dopiero wtedy powiemy jak wyglądać będzie dokładny harmonogram.
Prace wokół budowy dworca opóźnia decyzja firmy Enkev, która nie chce udostępnić terenu wykonawcy inwestycji. Dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita ma nadzieję, że już w najbliższych tygodniach zostanie wydane Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej i prace ruszą: – Na początku kwietnia sprawa powinna wyjaśnić się. Chcemy jak najszybciej wykonać prace.
PKP Polskie Linie Kolejowe złożyły również wniosek o dofinansowanie inwestycji ze środków unijnych w wysokości do miliarda złotych.
Wartość kontaktu na budowę dworca to ponad 1,75 mld złotych.