Rozpoczyna się budowa obwodnicy Wielunia
Samorządowcy obawiają się, że ciężarówki przewożące piasek i kruszywo mogą uszkodzić gminne drogi. Dlatego w tej sprawie spotkali się z wykonawcą.
Ten artykułmożesz również przeczytać wmobilnej aplikacji Radia Łódź. Kliknij i dowiedz się więcej.
Lokalne władze zwracają uwagę, że firma, która wybuduje obwodnicę Wielunia musi liczyć się ze zdaniem samorządów, ponieważ mają one prawo do nałożenia ograniczeń w ruchu pojazdów. Jaki jest cel konsultacji – wyjaśnia burmistrz Wielunia Paweł Okrasa: – Chodzi nam o zabezpieczenie interesów gminy, by nasze drogi nie były nadmiernie wyeksploatowane przez pojazdy, które będą zaopatrywać tak zwaną obwodnicę. Kiedy oni ustalą właściwą organizację ruchu, my odniesiemy się do ich propozycji.
Według dotychczasowych deklaracji gminne drogi będą wykorzystywane w niewielkim stopniu. – Firma Stabag buduje drogę serwisową, która będzie obsługiwać budowaną obwodnicę. Właściwie więc główny ruch będzie szedł drogą numer 45, czyli drogą Wieluń-Sieradz. Drogi gminne będą w dużo mniejszym stopniu eksploatowane – tłumaczy Okrasa.
W samym Wieluniu ciężarówki będą korzystały głównie z ulicy przemysłowej. Obwodnica kosztować będzie prawie 180 milionów złotych. Budowa zakończy się za dwa lata.