Łódź w oczach przyjezdnych. Wyniki raportu
Łódź jest coraz częściej oceniana pozytywnie, a jej wizerunek wyraźnie poprawia się. Tak wynika z badań firmy IDES Consultants Polska.
Firma zapytała o opinię osoby, które postanowiły zamieszkać i pracować w Łodzi. Po kilku latach ich ocena, w większości z neutralnej zmieniła się na korzystną.
Wirginia Gostomczyk-Urbańska,prezes firmy: – Według badanych to ciekawe miejsce, gdzie jest dużo wydarzeń kulturalnych i rekreacyjnych. Nie brakuje również terenów zielonych, ambitnych inwestycji infrastrukturalnych, dobrej sieci komunikacyjnej oraz atrakcyjnychkierunków studiów.
Marcin Włodarczyk, dyrektorBiura Obsługi Inwestora: – Wyniki badań to wyraźny sygnał, że Łódź jest miastem, w którym warto inwestować, a także zamieszkać i pracować.Chcieliśmy zbadać skalę dysonansu pomiędzy stereotypami a tym jak miasto obecnie jestodbierane. Teraz należypracować nad dalszym rozwojem wizerunku Łodzi.
Fima IDES przeprowadziła badania na przełomie października i listopada. Ankiety wypełniło 110 osób z 23 firm.
Respondencipodkreślali, że przed przeprowadzką do Łodzi, miasto kojarzyło im się z ulicą Piotrkowską, Manufakturą, upadłym przemysłem włókienniczym, szarością, społeczną patologią, walkami pseudokibiców czy biedą oraz stagnacją.
Do najważniejszych zalet miasta zaliczają z kolei atrakcyjne wydarzenia kulturalne, dużo zielonych terenów, wyjątkową architekturę, dobrze rozbudowaną sieć komunikacji czy bogatą ofertę edukacyjną. Obecnie Łódź – według raportu – kojarzy się m.in. z Manufakturą, muralami, Piotrkowską, Księżym Młynem oraz Szkołą Filmową.
Największe minusy to patologie, przestępczość,niskie płace i standard życia orazzaniedbanie infrastruktury.
Łódź w oczach przyjezdnych. Wyniki raportu
Łódź jest coraz częściej oceniana pozytywnie, a jej wizerunek wyraźnie poprawia się. Tak wynika z badań firmy IDES Consultants Polska.
Firma zapytała o opinię osoby, które postanowiły zamieszkać i pracować w Łodzi. Po kilku latach ich ocena, w większości z neutralnej zmieniła się na korzystną.
Wirginia Gostomczyk-Urbańska,prezes firmy: – Według badanych to ciekawe miejsce, gdzie jest dużo wydarzeń kulturalnych i rekreacyjnych. Nie brakuje również terenów zielonych, ambitnych inwestycji infrastrukturalnych, dobrej sieci komunikacyjnej oraz atrakcyjnychkierunków studiów.
Marcin Włodarczyk, dyrektorBiura Obsługi Inwestora: – Wyniki badań to wyraźny sygnał, że Łódź jest miastem, w którym warto inwestować, a także zamieszkać i pracować.Chcieliśmy zbadać skalę dysonansu pomiędzy stereotypami a tym jak miasto obecnie jestodbierane. Teraz należypracować nad dalszym rozwojem wizerunku Łodzi.
Fima IDES przeprowadziła badania na przełomie października i listopada. Ankiety wypełniło 110 osób z 23 firm.
Respondencipodkreślali, że przed przeprowadzką do Łodzi, miasto kojarzyło im się z ulicą Piotrkowską, Manufakturą, upadłym przemysłem włókienniczym, szarością, społeczną patologią, walkami pseudokibiców czy biedą oraz stagnacją.
Do najważniejszych zalet miasta zaliczają z kolei atrakcyjne wydarzenia kulturalne, dużo zielonych terenów, wyjątkową architekturę, dobrze rozbudowaną sieć komunikacji czy bogatą ofertę edukacyjną. Obecnie Łódź – według raportu – kojarzy się m.in. z Manufakturą, muralami, Piotrkowską, Księżym Młynem oraz Szkołą Filmową.
Największe minusy to patologie, przestępczość,niskie płace i standard życia orazzaniedbanie infrastruktury.