Jan Kamiński: Zacznijmy myśleć
Uczniowie nie radzą sobie z matematyką – wynika z najnowszego raportu Instytutu Badań Edukacyjnych i liczby niezdanych egzaminów maturalnych. Według Diagnozy Umiejętności Matematycznych Piątoklasistów, badaniu przeprowadzonym w większości szkół podstawowych, uczniowie średnio uzyskali tylko 35 procent punktów.

W latach późniejszych nie jest lepiej. W 2014roku egzaminu maturalnego z matematyki nie zdał co czwarty uczeń. Zdaniem Łódzkiego Kuratora Oświaty Jana Kamińskiego, trzeba jak najszybciej wyciągnąć wnioski i dokonać zmian w systemie nauczania tego przedmiotu: – Uczeń powinien przestać myśleć schematami, jakieś szablony przykładać do zadania, ale po prostu powinien nauczyć się logicznie myśleć. Bo właśnie to jest tu w tym wszystkim istotne. Matematycy i egzaminatorzy zwracają uwagę na fakt, że jeżeli cokolwiek zmieni się w tekście, w zadaniu, na którym uczniowie ćwiczą, to już powstaje problem. Odejdźmy więc od schematów i zacznijmy myśleć.
W poniedziałekdo badań przystępują szóstoklasiści. W Diagnozie Uniejetności Szóstoklasiśtów weźmie udział sześćdziesiąt losowo wybranych szkół. Trwają również próbne egzaminy maturalne.
Posłuchaj Rozmowy Dnia i dowiedz się więcej:
Nazwa | Plik | Autor |
– brak tytułu – | audio (m4a) audio (oga) |